FANDOM

350px
Po
Nie jestem tłustym słabym pandą. Jestem tłustym i bardzo silnym pandą.

Mistrz Po Ping (znany po prostu jako Po) jest głównym bohaterem serii Kung Fu Panda. Jest pandą i przybranym synem Pana Pinga, a także jednym z uczniów Mistrza Shifu w Jadeitowym Pałacu. Został wybrany na Smoczego Wojownika.

HistoriaEdytuj

Wczesne lataEdytuj

Po urodził się w odległej wiosce rolniczej zamieszkałej wyłącznie przez pandy. Tam szczęśliwie dorastał ze swoją biologiczną matką i ojcem, do czasu, gdy wioska została zaatakowana przez Lorda Shena. Paw ten bowiem chciał zmienić los przepowiedziany przez wróżbitkę i pozbyć się zagrożenia.

Jego wilcza armia mordowała pandy i niszczyła wioskę. Matka Po umknęła wraz z nim w czasie, gdy jej mąż
Plik:Ojciec Po walczący z wilkami.jpg
próbował nie dopuścić do nich wilków. Matka dostrzegła skrzynkę z rzodkiewkami i schowała tam syna, rozstając się z nim z wielkim bólem serca. Odwróciła uwagę wilków, poświęcając w ten sposób życie dla Po.

Po w skrzynce dotarł do Doliny Spokoju. Rzodkiewki były dostawą do Restauracji Pana Pinga. Jej właściciel dostrzegł małą pandę, która wyjadła mu dostawę ze skrzynki. Gęś na początku nie zwracała uwagi na niemowlęcie, ale zrobiło mu się
Plik:Mały Po.gif
go żal i zabrał je do środka restauracji. Nakarmił je, wykąpał, znowu nakarmił, próbował nawet je ubrać, ale uciekało. W końcu podjął dwie ważne dla niego decyzje: odtąd będzie gotował zupy bez rzodkiewek i, że zaadoptuje pandę.

Od tego czasu Po prowadził szczęśliwe życie w restauracji, ucząc się wszystkiego związanego z kluskami od swojego przybranego ojca.
Plik:Portret Po i Pinga.png
Po nie nie miał wątpliwości co do jego pochodzenia, gdyż bardzo kocha ojca, który go wychował.

Kung Fu PandaEdytuj

Po wyrósł na marzyciela, który śni, by stać się legendą Kung Fu, tak jak Potężna Piątka, którą wręcz wielbi. Nie sądził jednak, że to marzenie mogłoby naprawdę się ziścić, gdyż jest tylko dużym pandą, pracującym w restauracji z kluskami. O tych marzeniach nie mówi ojcu, bo wie, że chciałby, aby przejął rodzinny interes.

Głęboko w sobie, Po jest wielkim fanem Kung Fu, na co wskazuje jego pokój wystrojony w plakaty i figurki Potężnej Piątki. W sna
Plik:Sen Po.jpg
ch wyobraża sobie, że jest potężnym wojownikiem, który walczy u ich boku. Po wie wiele rzeczy o Kung Fu, od różnych technik walki do rozmaitych broni i legend. Ta encyklopedyczna wiedza pokazuje, że Po to marzyciel, który nie potrafi używać technik walki w praktyce.

Plik:Ogłoszenie o turnieju.jpg
Wkrótce ukazuje się wiadomość, że odbędzie się turniej, podczas którego zostanie wybrany Smoczy Wojownik. Po niesamowicie ucieszył się na tę wieść i pobiegł w stronę Jadeitowego Pałacu, lecz niestety nie zdążył. Drzwi zamknęły się mu tuż przed nosem.

Po wielu nieudanych desperackich próbach dostania się na turniej, Po zauważył fajerwerki i wpadł na "genialny" pomysł- postanowił przywiązać je do krzesła i się wystrzelić. Zjawia się Pan Ping, któremu syn oznajmia, że nie śnią mu się kluski, lecz Kung Fu. Fajerwerki nie wystrzel
Plik:Wybór Smoczego.png
iły, więc zrezygnowana panda już miała wstać i odejść, gdy nagle zadziałały. Po uleciał w górę, fajerwerki rozbłysły, krzesło spaliło się, a on wylądował na środku dziedzińca, gdzie Oogway miał już wybrać, kto zostanie Smoczym Wojownikiem. Palec żółwia wskazywał na Po, a wtem wybrano go na Smoczego Wojownika- wszyscy, włącznie z Po, byli tym bardzo zaskoczeni.

Świadkowie wydarzenia świętują, a pandę z trudem przeniesiono na lektyce do Kaplicy poległych wojowników. Po
Plik:Groźba.jpg
zachwycał się wszystkimi artefaktami, które tam się znajdują. Natrafił na Legendarną Urnę Szepczących Wojowników, którą zaraz rozbił rozproszony przez Shifu. Mistrz zaczął mówić, że taki otyły panda jak on, nigdy nie zostanie prawdziwym Smoczym Wojownikiem. Zaczął obrażać pandę i kwestionował jego higienę, a także zastraszył go przymierzając się do wykonania techniki Palca Zagłady. Obiecał, że sprawi, iż Po pożałuje decyzji Oogway'a.

Shifu po tym zajściu zaprowadził Po do Sali treningowej, gdzie Potężna Piątka odbywała swoje ćwiczenia. Po podekscytował się obecnością Piątki, a Mistrz zlecił mu wykonanie kilku ciosów na lalce treningowej dla dzieci.
Sala treningowa.jpg

Sala treningowa

Zdenerwowany uderzył w końcu mocno lalkę, ta się odbiła od ściany, a panda trafiła na "tor przeszkód" Piątki. Na nim został nieznacznie poturbowany. W drodze na koszary Piątka żartowała z otyłej pandy, a ten wszystko usłyszał i poczuł się dużo gorszym od innych.

Tej nocy, po przypadkowym uszkodzeniu podłogi, Po miał niezręczną rozmowę z Żurawiem. Następnie Tygrysica oznajmiła mu, że nie powinno go w ogóle być w Jadeitowym Pałacu i, że przynosi hańbę sztuce Kung Fu. Chciała, by do rana zniknął. Ten przygnębiony udał się
Plik:Brzoskwinie.jpg
do drzewa brzoskwiniowego i zajadał się jego owocami. Oogway, po znalezieniu go, słuchał wątpliwości pandy, co do bycia Smoczym Wojownikiem. Żółw poradził mu, żeby nie przejmował się bardzo tym, co było i będzie, lecz by cieszył się tym, co dzieje się teraz.

Następnego ranka, Po zaskoczył Shifu i Piątkę nie tylko tym, że jeszcze tu przebywa, ale także, że przybył jako pierwszy na Dziedziniec Szkoleniowy. Shifu, chcąc go zmusić do odejścia, kazał mu walczyć z Piątką i z nim samym. Oczywiście przeciwnicy pandy zawsze wygrywali, dając mu niezłe bęcki.
Plik:Dziedziniec.jpg
Trwało to aż do wieczora, ale Po nie wykazywał żadnych oznak cierpienia, wręcz przeciwnie- był tym zachwycony i podekscytowany. Uważał za przywilej to, że biją go sami mistrzowie Kung Fu. Optymizm pandy i jego duża wytrzymałość frustrowały Shifu i, dosłownie, aż wykopał go z pałacu, lecz Po, mimo złego traktowania, i tak wrócił.

Cała Piątka, z wyjątkiem Tygrysicy, jest pod wrażeniem wytrzymałości Po. Modliszka i Żmija próbowali pomóc pandzie poprzez akupunkturę. Po przypadkowo upewnił się w tym, że Shifu naprawdę próbuje się go pozbyć.
Plik:Opowieść.jpg
Żmija i Modliszka mówią mu, że Shifu nie zawsze był tak surowy. Wtem wparowuje Tygrysica i zaczyna opowiadać historię Mistrza i Tai Lunga.
Shifu znalazł go, kiedy Tai Lung był jeszcze mały, wychował jak własnego syna. A kiedy wykazał predyspozycje, Shifu zaczął go uczyć Kung Fu. Wierzył w niego. Powiedział mu, że będzie wielkim wojownikiem, ale Tai Lungowi to nie wystarczało. Chciał poznać sekret Smoczego Zwoju, ale Oogway zobaczył zatajoną w nim ciemność i odmówił. Rozwścieczony Tai Lung rozpętał piekło w Dolinie. Spróbował odebrać Zwój siłą. Shifu musiał zniszczyć to, co sam kiedyś stworzył... Ale nie potrafił. Shifu nigdy wcześniej nikogo tak nie kochał, jak Tai Lunga... Ani później.
Dokończyła tym, że Shifu ma szansę naprawić swój błąd- wyszkolić godnego Smoczego Wojownika. Oznajmiła, że niestety trafił mu się Po- wielki, tłusty panda. Wtedy Po zrobił durnowatą twarz, a Tygrysica chciała go uderzyć, ale Modliszka powiedział, że coś mu zrobił z nerwem w twarzy i, że chyba wstrzymał mu akcję serca.

Plik:Imitacja Shifu.png
Później Po zrobił Potężnej Piątce zupę z kluskami, która wszystkim zasmakowała, oprócz Tygrysicy, gdyż ona pożywiła się czymś innym. Panda rozśmieszyła Piątkę udając Shifu, lecz chwilę po tym Mistrz pojawił się za nim. Oznajmił, że Tai Lung wydostał się z więzienia i
Plik:Szczera rozmowa.jpg
przeznaczeniem pandy jest go pokonać, mówi także, że Mistrz Oogway odszedł. Zaskoczony i przerażony Po ucieka w panice, ale Shifu zatrzymał go przed koszarami. Mimo wcześniejszej odrazy, jaką żywił do pandy, Mistrz w końcu przyznaje, że Po to prawowity Smoczy Wojownik, lecz on stracił już jakąkolwiek nadzieję, że mógłby nim zostać.

Plik:Szpagat Po.jpg
Zniechęcony Po znowu, ze smutku, uciekł do jedzenia i zniszczył kuchnię w koszarach poprzez rozwalanie szafek i szuflad z żywnością. Udało mu się nawet zrobić szpagat i to na dużej wysokości, gdy Shifu mu powiedział, że Małpa trzyma w tamtym miejscu zapas ciastek. Mistrz dostrzegł wtedy, że panda ma szansę nauczyć się Kung Fu tylko wtedy, kiedy będzie chciał zdobyć jedzenie. Shifu postanowił to wykorzystać jako sposób nauczania, by zmotywować i szkolić Po.

Oboje szli przez Góry Wu-Dan do Źródła Niebiańskich Łez. Shifu opowiedział pandzie,
Plik:Nauka.jpg
że to właśnie tu narodziło się Kung Fu.
To tutaj Oogway medytował nad tajemnicą harmonii i skupienia. To jest miejsce narodzin Kung Fu.
Po zgodził się uczyć od Shifu techniki Kung Fu, wyrażając przy tym duże emocje. I tak rozpoczął się jego pierwszy, poważny krok w szkoleniu. Panda wykonywała różne ćwiczenia, by zdobyć jedzenie, aż udało mu się to. Dzięki determinacji i nauczania Shifu, Po wreszcie osiągnął wyższą pewność siebie, rozwinął umiejętności ciała, umysłu i ducha.

Plik:Odparaliżowanie.png
Ale Potężna Piątka, prowadzona przez Tygrysicę, wyruszyła na walkę z Tai Lung'iem do Pasma Nadziei. Pomimo ich odwagi i determinacji Tai Lung okazał się silniejszy, ale ich nie zabił. Rano, osłabiony Żuraw przylatuje do Pałacu ze sparaliżowaną Piątką. Znajdują ich Po i Shifu. Panda pomyślała, że nie żyją, ale zobaczył, że oddychają. Mistrz "odparaliżował" ich. W Po zgromadził się duży lęk przed Tai Lung'iem, ale Shifu zapewnił go, że może pokonać złego z pomocą Smoczego Zwoju.

Shifu strącił Smoczy Zwój i dał go Po, obiecując mu niezwykłe moce. Po otwarciu Zwoju okazało się, że nic nie ma na nim napisanego, była tylko złota lśniąca powierzchnia.
Plik:Wręczanie Zwoju.jpg
Zmieszani i zawiedzeni Po oraz Shifu, jak również i Potężna Piątka, zaczęli znów wierzyć, że panda została wybrana na Smoczego Wojownika przypadkiem. Mistrz kazał Piątce i Po ewakuować Dolinę natychmiast. Powiedział, że sam zmierzy się z Tai Lung'iem, by zyskali na czasie. Po niechętnie odchodzi.

Plik:Piątka ewakuuje Dolinę.jpg
Piątka rozdzieliła się, by eskortować mieszkańców Doliny. Przygnębiony Po wrócił do ojca, który uszczęśliwiony, zawiązał synowi fartuszek i zaczął opowiadać o ich nowej restauracji, którą założą po ewakuacji. Po, będąc blisko zostania prawdziwym Smoczym Wojownikiem, którym tak bardzo chciał zostać, zatrzymał się ze zniszczonymi nadziejami. Pan Ping próbował przekonać syna, że nadal drzemie w nim przeznaczenie do klusek, ale panda nigdy go nie czuła i oznajmiła, że czasem zastanawia się, czy na pewno jest synem gąsiora.

Pan Ping próbował pocieszyć Po, wyjawiając mu sekret: tajny składnik zupy nie istnieje.
Plik:Czytanie Zwoju.jpg
Wyjaśnił, że nigdy nie musiał dodawać niczego do zupy z kluskami. Wystarczy wiara, że jest wyjątkowa. Po spojrzał w swoje odbicie na Smoczym Zwoju i wreszcie zrozumiał jego sens, odkrył sekret "nieograniczonej władzy".

Plik:Tai Lung chce Zwój.jpg
Po udał się z powrotem do Jadeitowego Pałacu. Wyczerpany, gdyż wchodził po schodach, dotarł w samą porę, by uratować Shifu przed Tai Lungiem. Mistrz był już prawie nieprzytomny w wyniku walki z panterą śnieżną. Po oznajmił wrogowi, iż jest Smoczym Wojownikiem, a ten wybuchł śmiechem. Panda ujawniła, że jest w posiadaniu Smoczego Zwoju. Wtem zaczęła się walka o Zwój. Dotarli aż w dół Doliny, próbując przejąć Zwój, który "skakał" w tę i z powrotem.

Po wykorzystał swoją przebiegłość, by zachować Zwój, użył nawet klusek oraz wózka z fajerwerkami. Mimo przewagi Po, Tai Lung w końcu użył potężnego ataku i powalił pandę na ziemię.
Plik:Zwój w rękach Tai Lunga.jpg
Gdy pantera w końcu zdobyła Zwój, była rozczarowana i zaskoczona, że jest on pusty. Po, gdy już wstał, powiedział, że też od razu nie załapał o co chodzi, wyjaśnił wrogowi, że "nie ma żadnego tajnego składnika- wystarczysz tylko ty".
Plik:Po i Palec Zagłady.jpg
Rozwścieczony Tai Lung użył na Po ataku paraliżu, ale nie zadziałał. Wywołał u pandy tylko łaskotki, dlatego zaczął się śmiać. Wkrótce Po złapał panterę za palec wskazujący. Tai Lung nie wierzył, że Shifu mógł nauczyć pandę techniki Palca Zagłady, lecz Po oznajmia, iż sam się nauczył. Wykonał ruch małym palcem, a wtem po całej Dolinie przeleciała fala złotego pyłu. Panda pokonała Tai Lunga.

Plik:Wzrok Doliny.png
Kiedy Potężna Piątka i mieszkańcy wrócili do Doliny, zaczęli obserwować Smoczego Wojownika wychodzącego z pyłu, podarowali mu oklaski, za to, czego dokonał. Pan Ping uścisnął syna szczęśliwy i dumny z jego zwycięstwa, jako wojownika Kung Fu. Tygrysica podeszła bliżej i, uśmiechając się, wykonała ukłon, nazywając Po mistrzem. Piątka poszła za śladem Tygrysicy i zrobiła to samo. Panda uszczęśliwiła się, ale szybko przypomniała sobie, że w Jadeitowym Pałacu leży ranny Shifu, więc szybko tam pobiegł. Zmęczony po wchodzeniu po schodach, oznajmił kontuzjowanemu Shifu, że pokonał Tai Lunga.

Osłabiony Shifu podziękował Po za przywrócenie spokoju, zarówno Dolinie, jak i jemu. Potem zamknął oczy i zamarł, a Po pomyślał, że umarł i zaczął krzyczeć, by się obudził.
Plik:Osłabiony Shifu.jpg
Wtem Mistrz wrzasnął, że przecież nie umiera, tylko odzyskał w końcu spokój. Panda położyła się koło Shifu, obiecując, że nie odezwie się ani słowem. Po chwili jednak, zapytał, czy może coś zjedzą. Następnie Po i Mistrz delektują się pierożkami przy Świętym drzewie brzoskwiniowym i jego młodej kopii, patrząc na nowy, piękny dzień w Dolinie Spokoju.

Sekrety Potężnej PiątkiEdytuj

Plik:Po uczy króliczki.jpg
Shifu poprosił Po, by prowadził zajęcia wprowadzające do Kung Fu- ma uczyć małe, hałaśliwe króliczki. Mistrz powiedział pandzie, że to będzie najcięższe zadanie jakie dostał i wtedy wręcz uciekł, zostawiając zakłopotanego Po. Po uspokojeniu podekscytowanych dzieci, Po zaczął opowiadać im początki Potężnej Piątki w Kung Fu. Kiedy Shifu wrócił, by sprawdzić, jak radzi sobie Smoczy Wojownik, na początku pomyślał, że nauczył króliczki, iż w Kung Fu chodzi tylko o walkę, lecz wysłuchując dzieci dalej usłyszał, że liczy się również cierpliwość, odwaga, dyscyplina, współczucie i pewność siebie. Uznał, że panda powinna nauczać dalej i poszedł medytować. Po chwalił dzieci, a one nagle zapytały, jakie były jego początki. Smoczy Wojownik powiedział, że "było totalnie mocarnie".

Święta, święta i PoEdytuj

Zbliża się Święto Latarni- tańce i kolorowe dekoracje.
Plik:Informacja o Uczcie.jpg
Shifu poinformował Po o tym, że zostanie gospodarzem Zimowej Uczty w Jadeitowym Pałacu- eleganckie obchody Święta Latarni. Wszystko to działo się w Restauracji Pana Pinga. Potężna Piątka była zaskoczona, gdy Smoczy Wojownik przekazał im tę wieść, i zaproponowała mu pomoc, ale ten oznajmił, że to nie takie trudne i sam sobie poradzi. Niestety dość szybko odczuł przytłoczenie wieloma zadaniami, przygotowującymi do święta i gnębiła go myśl, że nie może zaprosić ojca na święto oraz, że ich z nim nie spędzi.

Plik:Kucharze.png
Po przypadkowym zhańbieniu króliczego kucharza Wo Hopa poprzez Starożytne machnięcie Siedmiu Dolin Wstydu, Po postanowił celowo odrzucić innych kucharzy ubiegających się o Złotą Chochlę, mówiąc, że ich dania są niedobre. Smoczy Wojownik złożył ofertę swojemu ojcu, z nadzieją, że spędzą święta razem, jednak Pan Ping odmówił, stwierdzając, że nie może zostawić restauracji i przyjaciół. Po powiedział, że nie może spędzić świąt w domu, więc Pan Ping oznajmił, żeby spędził je z Shifu w Pałacu, wywołując u syna poczucie winy.

Następnie, w pałacowej kuchni, Po został wyzwany na pojedynek na śmierć i życie przez Wo Hopa, by odzyskać swój honor.
Plik:Szczęśliwa rodzina i Po.jpg
Królik podjął próby ataku na Po, ale ten uniemożliwiał mu własną śmierć. Po kilku katastrofach- między innymi pożar w kuchni i rozwalenie lodowej rzeźby smoka- panda zaczęła rozpaczać i wierzyła, że tym razem zawiedzie dosłownie wszystkich. Wo Hop powiedział, że widocznie nie wszystko można załatwić Kung Fu,a wtem Po wpadł na pewien pomysł. Poprosił Potężną Piątkę i Wo, aby pomogli mu w przygotowaniach do Uczty. Dzięki ich wysiłkom wszystko udało się przygotować na czas. Żeby wszystko było idealnie, Po pobiegł po płatki jaśminu do wioski. Tam zobaczył, jak wszystko było pięknie ozdobione kolorowymi lampionami, a widząc, że rodziny spędzają święto razem, zrobiło mu się smutno.

Plik:Zimowa Uczta.jpg
Później, siedząc z Shifu, Potężną Piątką i mistrzami Kung Fu w Jadeitowym Pałacu, Po był komplementowany przez Mistrza, co do stworzenia wyrafinowanej Uczty, jednakże panda była nieszczęśliwa i wyjaśniła, że podziwia wszystkich obecnych, opowiedziała o tym, jak zazwyczaj spędza święta. Następnie Smoczy Wojownik grzecznie przeprosił i odszedł do restauracji ojca.

Plik:Wspólne gotowanie.jpg
W restauracji, Pan Ping był zadowolony, że syn postanowił być z nim, przeprosił za to, że wywołał w nim poczucie winy, a Po zaproponował wspólne gotowanie. Pracowali razem, robiąc kluskową świąteczną zupę dla klientów, którzy na nich patrzyli i podziwiali. Zaraz potem, Piątka i Mistrzowie zjawiają się w restauracji, by wesoło świętować. Wtem zjawił się Wo Hop, by zaatakować pandę, lecz ten podarowuje mu Złotą Chochlę, przywracając mu również honor.

Plik:Szczęśliwa zabawa.png
Shifu również przyszedł do restauracji, wciąż będąc zdenerwowanym na Po, ale gdy zauważył wesołe zabawy odbywające się wewnątrz, stwierdził, że to jest prawdziwa doskonałość. Panda zauważyła Mistrza i zaprosiła go do środka. Ten oznajmił, żeby bawił się w gronie rodziny, a Po powiedział, że on to również jego rodzina. Oboje dołączyli do zabawy. Impreza tętniła życiem i wspaniałą atmosferą.

Legenda o niezwykłościEdytuj

Plik:Po w Legendzie o Niezwykłości.jpg
Po, wielbiciel wszelkich smakołyków, wraz z Mistrzem Shifu oraz przyjaciółmi, zwanymi Potężną Piątką: Tygrysicą, Żurawiem, Modliszką, Żmiją i Małpą, mieszka w świątyni, na co dzień doskonaląc swoją znajomość Kung Fu oraz chroniąc mieszkańców Doliny przed codziennymi niebezpieczeństwami.

Kung Fu Panda 2Edytuj

Plik:Po i Shifu w Grocie.jpg
Jakiś czas po pokonaniu Tai Lung'a Po, dopingowany przez Potężną Piątkę w sali treningowej, próbował sprawdzić, jak wiele sajgonek mógłby włożyć do buzi. Po osiągnięciu czterdziestu, został wezwany przez medytującego Shifu do Smoczej Groty. Celem spotkania było ukazanie Po, co mogłoby się zdarzyć, gdy osiągnie pełną równowagę. Mistrz wykonał pewne ruchy, potem złapał i poprowadził kroplę wody według jego uznania. Panda okazywała wielką fascynację, co do tej techniki. Shifu oznajmił Smoczemu Wojownikowi, że może to robić, gdyż odnalazł wewnętrzny spokój oraz, że to kolejny etap szkolenia. Zanim zdążyli przystąpić do nauki, przybyła Tygrysica i powiedziała, że Wioska muzyków została napadnięta przez bandytów. Po natychmiast podjął wyzwanie i ruszył wraz z Piątką.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki